Visum


När jag tackade ja till familjen var det bara att sätta igång med visumansökan samt andra viktiga saker. 
Så de senaste dagarna har jag:
- Fyllt i min onlineansökan som förövrigt tog en evighet
- Tagit visumbild
- Bokat tid på ambassaden
- Betalat grundavgiften
- Bokat 2 obligatoriska möten
- Skypeat med min värdefamilj
 
I vanliga fall brukat man tacka ja till en familj minst 2-3månader innan du reser. Jag åker om ca 6veckor(!?)
Så blev tvungen att ta tag i det här så fort som möjligt vilket har varit lite stressigt.
Men jag hoppas verkligen att allting går som det ska så jag kan börja andas igen.
 
Jag är så pass van att ha min trygghet bakom mig vilket är mina föräldrar, som hjälper mig med det mesta och 
nu ska jag klara mig helt på egenhand. Lite läskigt men samtidigt en utmaning som jag ser positivt.
Imorgon ska jag iallafall in till stan på möte och även lämna in lite papper. Wish me luck!
 
//When I said yes to the family was it just to start with my visa application and other important things.
So the last few days I have:
- Filled in my online application which by the way took forever
- Took Visa photo
- Booked appointment at the Embassy
- Paid the basic fee
- Booked two mandatory meetings
- Skypet with my family 

In most cases you usually say yes to a family at least 2-3months before traveling. But I'll leave in about 6weeks (!?)
So had to do this as soon as quick as possible, which has been a little bit stressful.
But I really hope that everything goes as it should so I can start breathing again.
 
I'm so used to having my saftey behind me which is my parents, who helps me with everything and
now I'll have to make it on my own. A little scary but at the same time a challenge that I see positively.
Tomorrow I'm going in to the city to have a meeting and also send in some paper. Wish me luck!



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback